Friday, June 26, 2009

~BULI~

adakah sy dibuli..?? oohh tidak.. not me..!! tapi ade la skit2.. hehehe.. smlm tb2 terkeluar idea nak cite pasal one of my fren yg kne buli teruk oleh anak pengetua kolej sy.. kawan sy nie tinggal kat bilik sy.. dah setahun lebih dh la kami tinggal sm2.. mungkin kami nie serasi kut sbb tu boleh duk lama2.. hehehe.. tapi yg sedeynye, sekarang kami dh berpisah.. dh lama tak jumpa..huhu.. bila la plak boleh jmp ek.. miss u so much..
nie sy nak cite detik2 sebelum kawan sy nie dibuli..

kia : waaa..comey nye ultraman nie.. (sambil peluk cium kawan sy tu..)

bila die dh tau sy ade kwn baru, tiap2 ari la die duk mengunjung bilik sy.. miss my fren la katekan..hahaha..dah tak layan dah helikopter yg die duk main sebelum nie.. ok la tu, kurang skit sy nak ngemas2.. hehe..
nie plak saat2 die di buli..

1st story..

kia : nak main ngan ultraman..
saya : nah..
kia : waaa.. comeynye.. (sambil peluk2..) akak beli kat mn nie..??
saya : akak beli kat kedai basikal..
kia : hahaha.. ye ke akak.. (sambil duduk kat atas ultraman..)
saya : aah la.. hehehe..
(ingatkan nak duduk saje2 je.. boleh plak die gi wat ultraman tu kuda2.. habis satu bilik die sapu ngan ultraman..)
saya : ehh.. jangan la wat mcm tu.. hbs la kotor die.. meh sini balik..
kia : (muka sedey dh tak dpt main..)
~padan muka, sape suh wat ultraman tu kuda2..huhuhu..

2nd story..


kia : dahaga la.. (die nampak air vitagen yg sy simpan kat bwh meja kut..)
saya : tu air masak ats meja.. ambik la.. (buat2 tak faham..)
kia : tak nak air masak.. kalau ade air oren ke, air sirap ke.. best jugak.. (sambil jenguk2 bawah meja)
saya : (demand seey..) kia jenguk ape tu..?? nak air vitagen ke..??
kia : nak..
saya : (dah agak dah.. nasib ade dua botol lg, bg kia satu, kakak kia satu..)
kia : lapa la..
saya : lapa..?? gi la balik makan..
kia : tak nak.. (sambil jenguk2 bwh meja..)
saya : kia nak ape..?? biskut ade kat ats meja kalau lapa..
kia : tak nak la biskut..
saya : (demand..) pastu nak ape..
kia : rasa nak makan maggi..
saya : nie mesti nampak maggi plak nie.. (bagi je la makan, sian plak rs..)
kia : makan lek lok.. jangan bg tumpah..
(bila dah sudah makan.. kia terus naik ats katil.. tb2 die pegang ultraman.. tangan ultraman menjadi sasaran die.. nak tau die buat ape..?? die lap mulut die dgn tangan ultraman (mulut bekas makan maggi).. aduhai..)
saya : kia, nape lap ngan ultraman.. habis la kotor..
kia : (muka tak bersalah..) akak, nak air..
saya : nah.. (bagi air masak je..)
(tau tak kali nie die wat ape plak..?? ingatkan mintak air nak minum.. die basuh tangan ats katil.. aaaaahhh.. rs nak mengamuk plak ari tu.. huhu.. saba2..)
saya : kalau nak basuh tangan, basuh dalam bilik air laa... (tension..)
lepas peristiwa die lap mulut dengan tangan ultraman tu, sy terus tak bg die main ultraman ms die dtg bilik.. hahaha.. selamatkn ultraman sebelum di buli lagi..
nie gambar ultraman time die kembang lagi.. sekarang dah kecut dah.. huhu.. masa habis semester ari tu, ultraman kene tinggal kat KL.. so, tak dpt la nk jumpa lg.. abang kate, ultraman duk dalam kete abang, buat teman abang drive.. hahaha..

2 gosips:

Da' daffodil D said...

ultraman itu sgt kiut,.....! :D

aimi said...

mmg kiut..tp skrg dh kurang kiut sbb dh kemek..huhu

Post a Comment